LLIBRES DE TEXT
Revisió i actualització Del manual de 2011. Cadascuna de les vuit unitats s'inicia amb activitats relacionades amb el text introductori. Cada unitat inclou activitats i textos que tenen com a objectiu donar a conèixer la terminologia bàsica d'aquestes matèries i també alguns dels psicòlegs i sociòlegs més rellevants. Al final, uns textos resumeixen un aspecte cabdal de la unitat, que acaba amb una proposta d'autoavaluació.
Llibre de Batxillerat confeccionat des d’un enfocament competencial que pretén col·laborar a que l'alumne assoleixi els coneixements bàsics d’aquestes dues matèries. El llibre va acompanyat d'un CD de recursos digitals per a l'alumne que conté esquemes de cadascuna de les unitats, unitats digitals en format PWP i una galeria d'imatges
La guia en format paper inclou la presentació del projecte editorial, les programacions, les orientacions didàctiques, les avaluacions i el solucionari de les activitats proposades en el llibre de text per a l'alumne/a.
Repàs per la història de la filosofia occidental a partir de 13 unitats orientades a la comprensió per aquells que s’acosten per primera vegada a la història del pensament. Incorporen també les dones pensadores de cada època o corrent, així com recursos textuals i cinematogràfics.
Els quatre blocs: 1. El saber filosòfic, 2 L’ésser humà, 3. Filosofia moral i política, 4 Democràcia i ciutadania. Els blocs s’estructuren en tres unitats cadacun. Al l’inici hi ha una activitat prèvia i al final: exercicis, filmografia, avaluació i bibliografia.
Solucionari de les activitats proposades al llibre de l’alumnat i propostes noves per ampliar alguns dels aspectes tractats.
Introducció a la reflexió filosòfica a partir de 6 unitats: Què és filosofia; com coneixem?; La realitat; sobre l’ésser humà; L’acció humana; l’ésser humà en societat. Incorpora un apèndix per a fer una composició filosòfica, un comentari de text i una dissertació. Incorpora un conte al·lusiu al final de cada unitat.
1999 Aproximació a la Sociologia, cosina germana de la Filosofia, en el marc de les anomenades “matèries tipificades”. La introducció a es fa a partir de dos crèdits, el primer sobre Sociologia i societat i el segon sobre Desigualtat, conflicte i canvi social.
Solucionari per una banda i ampliació de recursos sempre dins el marc de les ciències humanes, les seves afinitats i distincions. Les activitats proposades estan en concordança amb la metodologia bàsica de la pròpia matèria: enquestes, comentaris de gràfiques, entrevistes, etc.
Los contenidos del currículo se presentan en cuatro unidades: orígenes y filosofía griega, filosofía medieval, moderna y contemporánea. En cada unidad se incluyen citas bibliográficas y actividades para reflexionar y elaborar breves argumentaciones sobre los contenidos. Al final de cada unidad se incluyen unos apartados de actividades de síntesis, de autoevaluación y textos complementarios que permiten percibir el grado de aprendizaje de los contenidos trabajados.
Manual dividit en tres crèdits, que contemplen la reflexió sobre alguns aspectes de l’esser humà, el coneixement i l’acció. Amb una presentació molt acurada i un disseny innovador, proposa activitats prèvies i Exercicis de síntesi que ajuden a comprendre i assolir aquests coneixements.
Educar en la convivència és una tasca prioritària i una tasca de tots els agents socialitzadors: l’escola, entre d’altres. L’educació en valors és un projecte de progrés personal, comunitari i humà, que actua com a estímul de formes de convivència més justes i fins i tot com a motor de prevenció primària de la violència.
Material de recolzament pel professorat a l’hora de treballar una temàtica complexa i no sempre ben fàcil com el món dels valors. S’ofereixen recomanacions i consells i especialment exercicis i activitats complementàries.
Atendiendo a los objectivos pautados por la legislación vigente como Ètica de segundo ciclo de la ESO, los hemos organizado a través de 8 unidades que cobren los campos prescritos. En su realización, que se basa en aspectos y teorias de actualidad, hay un cuidado especial en la presentación ya que muchas de las ilustraciones del texto provienen de la història del arte. También cuenta, com bibliografia y filmografia.
Material didàctic que és presentat com a una de les possibles concrecions del disseny curricular de sociologia. A la primera part, en el material dedicat al professorat s’expliciten els objectius del crèdit, les activitats d'ensenyament-aprenentatge, els criteris i activitats d'avaluació, etc. I a la segona el dedicat a 6 l'alumnat es faciliten exercicis, bibliografia, filmografia i textos d'autors.
A partir de quatre unitats mostra la història evolució de la història del pensament a partir dels seus autors i dels corrents més importants, que encara vull tenen sentit per explicar-nos la realitat. Amb rigor però adaptat a l’edat que correspon és un aposta molt visual i activa que ha d’introduir els nois i noies al fascinant món de la filosofia.
Manual de filosofia trencador en el seu moment tant per la proposta gràfica del llibre com pels continguts innovadors i presentats de manera entenedora, molt adequada per als estudiants del nou batxillerat. Incorpora activitats molt creatives i incorpora filmografia com a recurs. Va ser reeditat vàries vegades i renovat el 1988.
LLIBRES DE TEXT
Revisió i actualització Del manual de 2011. Cadascuna de les vuit unitats s'inicia amb activitats relacionades amb el text introductori. Cada unitat inclou activitats i textos que tenen com a objectiu donar a conèixer la terminologia bàsica d'aquestes matèries i també alguns dels psicòlegs i sociòlegs més rellevants. Al final, uns textos resumeixen un aspecte cabdal de la unitat, que acaba amb una proposta d'autoavaluació.
Llibre de Batxillerat confeccionat des d’un enfocament competencial que pretén col·laborar a que l'alumne assoleixi els coneixements bàsics d’aquestes dues matèries. El llibre va acompanyat d'un CD de recursos digitals per a l'alumne que conté esquemes de cadascuna de les unitats, unitats digitals en format PWP i una galeria d'imatges
La guia en format paper inclou la presentació del projecte editorial, les programacions, les orientacions didàctiques, les avaluacions i el solucionari de les activitats proposades en el llibre de text per a l'alumne/a.
Repàs per la història de la filosofia occidental a partir de 13 unitats orientades a la comprensió per aquells que s’acosten per primera vegada a la història del pensament. Incorporen també les dones pensadores de cada època o corrent, així com recursos textuals i cinematogràfics.
Els quatre blocs: 1. El saber filosòfic, 2 L’ésser humà, 3. Filosofia moral i política, 4 Democràcia i ciutadania. Els blocs s’estructuren en tres unitats cadacun. Al l’inici hi ha una activitat prèvia i al final: exercicis, filmografia, avaluació i bibliografia.
Solucionari de les activitats proposades al llibre de l’alumnat i propostes noves per ampliar alguns dels aspectes tractats.
Introducció a la reflexió filosòfica a partir de 6 unitats: Què és filosofia; com coneixem?; La realitat; sobre l’ésser humà; L’acció humana; l’ésser humà en societat. Incorpora un apèndix per a fer una composició filosòfica, un comentari de text i una dissertació. Incorpora un conte al·lusiu al final de cada unitat.
1999 Aproximació a la Sociologia, cosina germana de la Filosofia, en el marc de les anomenades “matèries tipificades”. La introducció a es fa a partir de dos crèdits, el primer sobre Sociologia i societat i el segon sobre Desigualtat, conflicte i canvi social.
Solucionari per una banda i ampliació de recursos sempre dins el marc de les ciències humanes, les seves afinitats i distincions. Les activitats proposades estan en concordança amb la metodologia bàsica de la pròpia matèria: enquestes, comentaris de gràfiques, entrevistes, etc.
Los contenidos del currículo se presentan en cuatro unidades: orígenes y filosofía griega, filosofía medieval, moderna y contemporánea. En cada unidad se incluyen citas bibliográficas y actividades para reflexionar y elaborar breves argumentaciones sobre los contenidos. Al final de cada unidad se incluyen unos apartados de actividades de síntesis, de autoevaluación y textos complementarios que permiten percibir el grado de aprendizaje de los contenidos trabajados.
Manual dividit en tres crèdits, que contemplen la reflexió sobre alguns aspectes de l’esser humà, el coneixement i l’acció. Amb una presentació molt acurada i un disseny innovador, proposa activitats prèvies i Exercicis de síntesi que ajuden a comprendre i assolir aquests coneixements.
Educar en la convivència és una tasca prioritària i una tasca de tots els agents socialitzadors: l’escola, entre d’altres. L’educació en valors és un projecte de progrés personal, comunitari i humà, que actua com a estímul de formes de convivència més justes i fins i tot com a motor de prevenció primària de la violència.
Material de recolzament pel professorat a l’hora de treballar una temàtica complexa i no sempre ben fàcil com el món dels valors. S’ofereixen recomanacions i consells i especialment exercicis i activitats complementàries.
Atendiendo a los objectivos pautados por la legislación vigente como Ètica de segundo ciclo de la ESO, los hemos organizado a través de 8 unidades que cobren los campos prescritos. En su realización, que se basa en aspectos y teorias de actualidad, hay un cuidado especial en la presentación ya que muchas de las ilustraciones del texto provienen de la història del arte. También cuenta, com bibliografia y filmografia.
Material didàctic que és presentat com a una de les possibles concrecions del disseny curricular de sociologia. A la primera part, en el material dedicat al professorat s’expliciten els objectius del crèdit, les activitats d'ensenyament-aprenentatge, els criteris i activitats d'avaluació, etc. I a la segona el dedicat a 6 l'alumnat es faciliten exercicis, bibliografia, filmografia i textos d'autors.
A partir de quatre unitats mostra la història evolució de la història del pensament a partir dels seus autors i dels corrents més importants, que encara vull tenen sentit per explicar-nos la realitat. Amb rigor però adaptat a l’edat que correspon és un aposta molt visual i activa que ha d’introduir els nois i noies al fascinant món de la filosofia.
Manual de filosofia trencador en el seu moment tant per la proposta gràfica del llibre com pels continguts innovadors i presentats de manera entenedora, molt adequada per als estudiants del nou batxillerat. Incorpora activitats molt creatives i incorpora filmografia com a recurs. Va ser reeditat vàries vegades i renovat el 1988.
© 2023 | Tots els dretrs reservats a Irene de Puig i Olivé
© 2023 | Tots el drets reservats a Irene de Puig