FILOSOFIA 3/18
Revisió i actualització dels dos programes de secundària del projecte Filosofia 3/18
Review and update of the two secondary school programs of the Philosophy 3/18 project
Es parteix de tres eixos de treball: potenciar l'oralitat; reforçar habilitats de coneixement (observació, classificació, precisió conceptual...); i preparar metodològicament per a la recerca (seure en cercle, parlar d'un en un, seguir un fil temàtic...). Adequat per a mestres d'escoles bressol i llars d'infants i per a mares i pares i tots els adults amb responsabilitat educativa.
Fer filosofia afavoreix el desenvolupament de competències bàsiques i promou actituds d'autonomia, reflexió i respecte. El llibre és un punt de partida per repensar l'educació i servir d'estímul a totes les persones implicades en el procés educatiu, preocupades per un ensenyament de qualitat i disposades a deixar entrar la filosofia a les aules.
Aprender a pensar. La pràctica de la filosofia en la escuela. Novedades educativas, Buenos Aires, 2008
Dirigido a los docentes que, de un modo u otro, contribuyen a hacer de sus alumnos personas reflexivas y autónomas. Ofrece herramientas para potenciar la capacidad de descubrir, de analizar y de divertirse sin perder la condición que ya Aristóteles apuntaba como pilar del conocimiento: el asombro. Con esta obra, se pretende llegar quien sea o se sienta educador y luche para resistir a las múltiples formas de propaganda, fanatismo, exclusión e intolerancia que acechan en estos tiempos.
Cinèfil, cinema i filosofia, amb Anna Baiges, Eumo Editorial, 2006
Recurs per a les matèries de Filosofia i Història de la Filosofia basats en el cinema. Es una tria de pel·lícules que, es troben a l’abast de tothom i que per la temàtica, per la biografia d’alguns protagonistes de la història del pensament o pel seu context històric estan directament relacionades amb alguns temes del currículum.
Pèbili, amb Manuela Gómez, Eumo Editorial, 2003
Pèbili és el nom del follet entremaliat que conviu amb un matrimoni de botiguers i un estudiant en un casalot. Inspirat en una narració d'Apel·les Mestres i en un conte d'Andersen, recrea el món fantàstic dels follets i de la nit. Adreçada especialment a nens i nenes de 6-8 anys, aquesta història màgica, sorprenent i de final obert, és alhora una eina de reflexió sobre els cinc sentits.
Persensar, percebre, sentir i pensar, Eumo Editorial, 2003
Guia que aplega les propostes que es poden suggerir a través de la lectura de Pèbili. Partint de la classificació clàssica dels sentits: vista, oïda, tacte, olfacte i gust, el llibre tracta de les percepcions que ens ofereixen cada un d'aquests sentits. Sota aquesta estructura n'emergeixen les regles del joc necessàries per a un diàleg filosòfic, les diferents habilitats del pensament, elements d'ètica, estètica, etc...
Presentació de recursos sobre la forma avaluativa que anomenem figuroanalògica, creada per Angèlica Sátiro i que, en aquest llibret, diversos autors l’adaptem a distints nivells educatius.
A través de la ruta que segueix la marieta Joanina arribem a diferents parts del món per escoltar contes de cultures diverses: En Patufet (Catalunya), Hi havia una vegada un sací pereré (Brasil), L'Al.ladí i la llàntia meravellosa (Orient), La gallina Lina(món anglosaxó), L'aneguet lleig (nord d'Europa) i La Bella Dorment (fantasia).
Manual per als professionals o familiars d’infants de 3 a 6 anys. A partir de les habilitats de pensament bàsiques es descabdellen activitats que estimulen el pensament dels infants a partir de contes, de jocs i de pintures.
FILOSOFIA 3/18
Revisió i actualització dels dos programes de secundària del projecte Filosofia 3/18:
Elisa, amb Margalida Mas i Manuela Gómez Eumo Editorial, 2015
Ètica i Convivència, amb la col·laboració de Glòria Arbonès (GA), Emili Azuara (EA) i Jordi Nomen (JN), 2015
La descoberta de l’Aristòtil Mas, amb Manuela Gómez. Eumo Editorial, 2017
Recerca Filosòfica, amb la col·laboració de Manuela Gómez, 2017
Pensem-hi! Propostes per reforçar habilitats de pensament en els infants de dos i tres anys, Eumo Editorial, 2013
Es parteix de tres eixos de treball: potenciar l'oralitat; reforçar habilitats de coneixement (observació, classificació, precisió conceptual...); i preparar metodològicament per a la recerca (seure en cercle, parlar d'un en un, seguir un fil temàtic...). Adequat per a mestres d'escoles bressol i llars d'infants i per a mares i pares i tots els adults amb responsabilitat educativa.
Fer filosofia afavoreix el desenvolupament de competències bàsiques i promou actituds d'autonomia, reflexió i respecte. El llibre és un punt de partida per repensar l'educació i servir d'estímul a totes les persones implicades en el procés educatiu, preocupades per un ensenyament de qualitat i disposades a deixar entrar la filosofia a les aules.
Aprender a pensar. La pràctica de la filosofia en la escuela. Novedades educativas, Buenos Aires, 2008
Dirigido a los docentes que, de un modo u otro, contribuyen a hacer de sus alumnos personas reflexivas y autónomas. Ofrece herramientas para potenciar la capacidad de descubrir, de analizar y de divertirse sin perder la condición que ya Aristóteles apuntaba como pilar del conocimiento: el asombro. Con esta obra, se pretende llegar quien sea o se sienta educador y luche para resistir a las múltiples formas de propaganda, fanatismo, exclusión e intolerancia que acechan en estos tiempos.
Cinèfil, cinema i filosofia, amb Anna Baiges, Eumo Editorial, 2006
Recurs per a les matèries de Filosofia i Història de la Filosofia basats en el cinema. Es una tria de pel·lícules que, es troben a l’abast de tothom i que per la temàtica, per la biografia d’alguns protagonistes de la història del pensament o pel seu context històric estan directament relacionades amb alguns temes del currículum.
Pèbili, amb Manuela Gómez, Eumo Editorial, 2003
Pèbili és el nom del follet entremaliat que conviu amb un matrimoni de botiguers i un estudiant en un casalot. Inspirat en una narració d'Apel·les Mestres i en un conte d'Andersen, recrea el món fantàstic dels follets i de la nit. Adreçada especialment a nens i nenes de 6-8 anys, aquesta història màgica, sorprenent i de final obert, és alhora una eina de reflexió sobre els cinc sentits.
Persensar, percebre, sentir i pensar, Eumo Editorial, 2003
Guia que aplega les propostes que es poden suggerir a través de la lectura de Pèbili. Partint de la classificació clàssica dels sentits: vista, oïda, tacte, olfacte i gust, el llibre tracta de les percepcions que ens ofereixen cada un d'aquests sentits. Sota aquesta estructura n'emergeixen les regles del joc necessàries per a un diàleg filosòfic, les diferents habilitats del pensament, elements d'ètica, estètica, etc...
Presentació de recursos sobre la forma avaluativa que anomenem figuroanalògica, creada per Angèlica Sátiro i que, en aquest llibret, diversos autors l’adaptem a distints nivells educatius.
A través de la ruta que segueix la marieta Joanina arribem a diferents parts del món per escoltar contes de cultures diverses: En Patufet (Catalunya), Hi havia una vegada un sací pereré (Brasil), L'Al.ladí i la llàntia meravellosa (Orient), La gallina Lina(món anglosaxó), L'aneguet lleig (nord d'Europa) i La Bella Dorment (fantasia).
Manual per als professionals o familiars d’infants de 3 a 6 anys. A partir de les habilitats de pensament bàsiques es descabdellen activitats que estimulen el pensament dels infants a partir de contes, de jocs i de pintures.
© 2023 | Tots els dretrs reservats a Irene de Puig i Olivé
© 2023 | Tots el drets reservats a Irene de Puig