FILOSOFIA 3/18
Revisió i actualització dels dos programes de secundària del projecte Filosofia 3/18
Revisión y actualización de los dos programas de secundaria del proyecto Filosofía 3/18
Revisió i actualització dels dos programes de secundària del projecte Filosofia 3/18
Revisión y actualización de los dos programas de secundaria del proyecto Filosofía 3/18
Revisió i actualització dels dos programes de secundària del projecte Filosofia 3/18
Revisión y actualización de los dos programas de secundaria del proyecto Filosofía 3/18
Es parteix de tres eixos de treball: potenciar l'oralitat; reforçar habilitats de coneixement (observació, classificació, precisió conceptual...); i preparar metodològicament per a la recerca (seure en cercle, parlar d'un en un, seguir un fil temàtic...). Adequat per a mestres d'escoles bressol i llars d'infants i per a mares i pares i tots els adults amb responsabilitat educativa.
Fer filosofia afavoreix el desenvolupament de competències bàsiques i promou actituds d'autonomia, reflexió i respecte. El llibre és un punt de partida per repensar l'educació i servir d'estímul a totes les persones implicades en el procés educatiu, preocupades per un ensenyament de qualitat i disposades a deixar entrar la filosofia a les aules.
La traducción del libro de Irene de Puig "Fer filosolia a l'escola" ya está circulando por América Latina.
Dirigido a los docentes que, de un modo u otro, contribuyen a hacer de sus alumnos personas reflexivas y autónomas. Ofrece herramientas para potenciar la capacidad de descubrir, de analizar y de divertirse sin perder la condición que ya Aristóteles apuntaba como pilar del conocimiento: el asombro. Con esta obra, se pretende llegar quien sea o se sienta educador y luche para resistir a las múltiples formas de propaganda, fanatismo, exclusión e intolerancia que acechan en estos tiempos.
Recurs per a les matèries de Filosofia i Història de la Filosofia basats en el cinema. Es una tria de pel·lícules que, es troben a l’abast de tothom i que per la temàtica, per la biografia d’alguns protagonistes de la història del pensament o pel seu context històric estan directament relacionades amb alguns temes del currículum.
Pèbili és el nom del follet entremaliat que conviu amb un matrimoni de botiguers i un estudiant en un casalot. Inspirat en una narració d'Apel·les Mestres i en un conte d'Andersen, recrea el món fantàstic dels follets i de la nit. Adreçada especialment a nens i nenes de 6-8 anys, aquesta història màgica, sorprenent i de final obert, és alhora una eina de reflexió sobre els cinc sentits.
Guia que aplega les propostes que es poden suggerir a través de la lectura de Pèbili. Partint de la classificació clàssica dels sentits: vista, oïda, tacte, olfacte i gust, el llibre tracta de les percepcions que ens ofereixen cada un d'aquests sentits. Sota aquesta estructura n'emergeixen les regles del joc necessàries per a un diàleg filosòfic, les diferents habilitats del pensament, elements d'ètica, estètica, etc...
Presentació de recursos sobre la forma avaluativa que anomenem figuroanalògica, creada per Angèlica Sátiro i que, en aquest llibret, diversos autors l’adaptem a distints nivells educatius.
A través de la ruta que segueix la marieta Joanina arribem a diferents parts del món per escoltar contes de cultures diverses: En Patufet (Catalunya), Hi havia una vegada un sací pereré (Brasil), L'Al.ladí i la llàntia meravellosa (Orient), La gallina Lina(món anglosaxó), L'aneguet lleig (nord d'Europa) i La Bella Dorment (fantasia).
Manual per als professionals o familiars d’infants de 3 a 6 anys. A partir de les habilitats de pensament bàsiques es descabdellen activitats que estimulen el pensament dels infants a partir de contes, de jocs i de pintures.
FILOSOFIA 3/18
Revisió i actualització dels dos programes de secundària del projecte Filosofia 3/18:
Elisa, amb Margalida Mas i Manuela Gómez Eumo Editorial, 2015
Ètica i Convivència, amb la col·laboració de Glòria Arbonès (GA), Emili Azuara (EA) i Jordi Nomen (JN), 2015
La descoberta de l’Aristòtil Mas, amb Manuela Gómez. Eumo Editorial, 2017
Recerca Filosòfica, amb la col·laboració de Manuela Gómez, 2017
Pensem-hi! Propostes per reforçar habilitats de pensament en els infants de dos i tres anys, Eumo Editorial, 2013
Es parteix de tres eixos de treball: potenciar l'oralitat; reforçar habilitats de coneixement (observació, classificació, precisió conceptual...); i preparar metodològicament per a la recerca (seure en cercle, parlar d'un en un, seguir un fil temàtic...). Adequat per a mestres d'escoles bressol i llars d'infants i per a mares i pares i tots els adults amb responsabilitat educativa.
Fer filosofia afavoreix el desenvolupament de competències bàsiques i promou actituds d'autonomia, reflexió i respecte. El llibre és un punt de partida per repensar l'educació i servir d'estímul a totes les persones implicades en el procés educatiu, preocupades per un ensenyament de qualitat i disposades a deixar entrar la filosofia a les aules.
La traducción del libro de Irene de Puig "Fer filosolia a l'escola" ya está circulando por América Latina.
Dirigido a los docentes que, de un modo u otro, contribuyen a hacer de sus alumnos personas reflexivas y autónomas. Ofrece herramientas para potenciar la capacidad de descubrir, de analizar y de divertirse sin perder la condición que ya Aristóteles apuntaba como pilar del conocimiento: el asombro. Con esta obra, se pretende llegar quien sea o se sienta educador y luche para resistir a las múltiples formas de propaganda, fanatismo, exclusión e intolerancia que acechan en estos tiempos.
Recurs per a les matèries de Filosofia i Història de la Filosofia basats en el cinema. Es una tria de pel·lícules que, es troben a l’abast de tothom i que per la temàtica, per la biografia d’alguns protagonistes de la història del pensament o pel seu context històric estan directament relacionades amb alguns temes del currículum.
Pèbili és el nom del follet entremaliat que conviu amb un matrimoni de botiguers i un estudiant en un casalot. Inspirat en una narració d'Apel·les Mestres i en un conte d'Andersen, recrea el món fantàstic dels follets i de la nit. Adreçada especialment a nens i nenes de 6-8 anys, aquesta història màgica, sorprenent i de final obert, és alhora una eina de reflexió sobre els cinc sentits.
Guia que aplega les propostes que es poden suggerir a través de la lectura de Pèbili. Partint de la classificació clàssica dels sentits: vista, oïda, tacte, olfacte i gust, el llibre tracta de les percepcions que ens ofereixen cada un d'aquests sentits. Sota aquesta estructura n'emergeixen les regles del joc necessàries per a un diàleg filosòfic, les diferents habilitats del pensament, elements d'ètica, estètica, etc...
Presentació de recursos sobre la forma avaluativa que anomenem figuroanalògica, creada per Angèlica Sátiro i que, en aquest llibret, diversos autors l’adaptem a distints nivells educatius.
A través de la ruta que segueix la marieta Joanina arribem a diferents parts del món per escoltar contes de cultures diverses: En Patufet (Catalunya), Hi havia una vegada un sací pereré (Brasil), L'Al.ladí i la llàntia meravellosa (Orient), La gallina Lina(món anglosaxó), L'aneguet lleig (nord d'Europa) i La Bella Dorment (fantasia).
Manual per als professionals o familiars d’infants de 3 a 6 anys. A partir de les habilitats de pensament bàsiques es descabdellen activitats que estimulen el pensament dels infants a partir de contes, de jocs i de pintures.
© 2023 | Todos los derechos reservados a Irene de Puig i Olivé
© 2023 | Tots el drets reservats a Irene de Puig